اتوماسیون صنعتی یکی از حوزه های بسیار پر رونق و کاربردی در بازار صنعت و خدمات طی دو دهه اخیر به شمار می رود. این فن آوری پس از آن به ثبات و شکوفایی رسید که مبدعان و طراحان حوزه های صنعتی فرایندهای مکانیکی واحدهای صنعتی را به درجه ای از پیشرفت و بلوغ رساندند که قابلیت های این حوزه دیگر به حد بالایی رسیده بود. با توجه به بازار رقابتی امروز و نیاز شرکت ها برای پیشی گرفتن از رقبا به لحاظ کیفیت محصولات ارائه شده و قیمت تمام شده تولید، توجه طراحان و برنامه ریزان به فن آوری اتوماسیون صنعتی به عنوان یک بدیل برای ارتقای فرایندها جلب شد. به خصوص با افزایش هزینه های تولید و ابداع استانداردهای کاهش هزینه ها با افزایش سیستم های فنی و مدیریتی، مقوله بهره وری تبدیل به یک الزام برای بقا و پیشرفت در بازار رقابتی امروز شده است. از این رو سیستم ها و تجهیزات اتوماسیون صنعتی به عنوان صنایعی بدیع و نوظهور که کمک زیادی در کاهش هزینه ها ضمن حفظ کیفیت می کنند، امروز از رونق بالایی برخوردار شده اند.
از سوی دیگر برخی تغییر و تحولات در سطوح اقتصادی و اجتماعی نظیر خودکفا شدن و کاهش نسبی وابستگی واحدهای صنعتی به کمک ها و توجهات دولتی، مقوله کاهش هزینه ها را به یک اصل کلیدی برای ایشان تبدیل کرده است. مجموعه این تحولات زمینه را برای افزایش مراجعه به محصولات اتوماسیون صنعتی افزایش داده است.
با توجه به این نکات خرید و فروش محصولات اتوماسیون صنعتی تولیدی کشورها و برندهای معتبر بین المللی در کشورهایی که حداقلی از فن آوری های صنعتی را دارا می باشند تبدیل به امری رایج شده است. لیست بلندی از نمایندگی های اتوماسیون صنعتی برندهای مختلف در هر کشور می توان تهیه کرد که اغلب آن ها از بازار مناسبی برخوردار می باشند و قادرند نیازهای مشتریان و واحدهای صنعتی درخواست کننده را پاسخگو باشند.
در سال های اخیر بازار محصولات اتوماسیون صنعتی در ایران نیز دارای رونق بسیار بالایی شده است. واحدهای صنعتی به جهت آشنایی با ابعاد جدید محصولات اتوماسیون صنعتی و کاربردهای آن پی به ضریب اطمینان و عملکرد بالای این تجهیزات برده و در صدد برآمده اند که از طریق اتوماسیون صنعتی دست به نوسازی تجهیزات و کارگاه های خود بزنند. چنان که می دانیم اتوماسیون صنعتی نقش حائز اهمیتی در کاهش ضریب خطای نیروی انسانی، افزایش کارآیی و عملکرد ماشین آلات و دستگاه ها، تسهیل روش ها و فرایندهای انجام کار، تسریع فرایند تولید و ارائه خدمات و به طور کلی کاهش میزان هزینه های هدر رفت در فرایندهای صنعتی شده اند. از این رو استفاده از این تجهیزات و تقبل هزینه های ناشی از نصب و راه اندازی، نظارت و تعمیر این دستگاه ها به طور محسوسی از سایر هزینه هایی که می تواند گریبان یک بنگاه اقتصادی را به صورت روزانه بگیرد می کاهد.
با توجه به نکات فوق و افزایش نیاز به دسترسی به محصولات اتوماسیون صنعتی، طبیعتاً در سال های اخیر بازار ارائه و خرید و فروش این محصول در کشور رونق چشمگیری داشته است و نمایندگی های شرکت های مختلف تولید کننده تجهیزات با کیفیت اتوماسیون صنعتی نظیر امرن (OMRON)، یاسکاوا (Yaskawa)، میتسوبیشی الکتریک (Mitsubishi Electric)، زیمنس، فانوک (Fanuc)، سی کی دی (CKD)، کینس (Keyence) و سایر برندهای معتبر تولید کننده این محصولات دایر شده اند و مشغول ارائه خدمات به مشتریان گرامی می باشند.
گروه صنعتی کاسپین نیز مشتمل بر نیروهای متخصص و کارآزموده در زمینه ارائه انواع خدمات اتوماسیون صنعتی اعم از تأمین و واردات، نصب و راه اندازی، تعمیر تجهیزات اتوماسیون صنعتی و مواردی از این قبیل طی سال های اخیر حضور فعالی در ارائه خدمات اتوماسیون صنعتی داشته است و امروز به یکی از نیروهای فعال در این زمینه تبدیل شده است. گروه صنعتی کاسپین نمایندگی ارائه تجهیزات اتوماسیون صنعتی شرکت هایی نظیر امرن و یاسکاوا و میتسوبیشی را بر عهده دارد. ما دارای ارتباط مستمر و مستقیم با واحدهایی از این قبیل هستیم که توانسته اند با ارائه محصولات باکیفیت و کم هزینه در رأس بازار اتوماسیون صنعتی قرار بگیرند. گروه صنعتی کاسپین به عنوان نمایندگی امرن و میتسوبیشی، و شرکت هایی نظیر یاسکاوا نه تنها با دفاتر مرکزی و واحدهای فروش خود این شرکت ها دارای ارتباط است، بلکه با دفاتر و نمایندگی های فروش منطقه ای امرن، یاسکاوا و میتسوبیشی نیز ارتباط تنگاتنگی دارد و از همین رو قادر است نیازهای متشریان در زمینه هر محصول اتوماسیون صنعتی از برندهای مذکور را برآورده سازد. بدیهی است در صورتی که محصول مورد نیاز مشتری در بازار منطقه ای و در دفاتر نمایندگی منطقه ای این واحدهای تولید کننده محصولات اتوماسیون صنعتی وجود داشته باشد ما قادریم در اسرع وقت و با هزینه کمتر محصول مذکور را تأمین و به مشتری تحویل دهیم، اما در صورتی که بازار منطقه فاقد این محصولات باشد، انبار دفاتر مرکزی فروش این شرکت های اتوماسیون صنعتی آخرین راهکار برای رفع نیاز مشتریان گرامی ما می باشد. در این صورت طبیعتاً هم زمان تحویل و هم هزینه نهایی تأمین محصول اتوماسیون صنعتی بیشتر خواهد بود.
اما در هر صورت گروه صنعتی کاسپین بر حسب دانش و تجربه فنی و بازرگانی خود و به پشتوانه نیروهای متخصصی که در این زمینه دارد، ضمن رعایت اصول اخلاق حرفه ای، تعهد خود می داند که نیاز مشتریان را درکمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه ممکن براورده سازد. تلاش برای جلب رضایت مشتریان در اولویت رئوس و سرفصل های کاری گروه صنعتی کاسپین می باشد. این شرکت با دریافت نمایندگی واحدهای معتبر اتوماسیون صنعتی آماده است سؤالات و مشاوره های مورد نیاز مشتریان از تولید کنندگانی نظیر امرن، یاسکاوا و میتسوبیشی را پیگیری و نسبت به حصول نتیجه حساسیت کافی را به خرج دهد.
علاوه بر شرکت های مذکور واحدهای تولید کننده محصولات اتوماسیون صنعتی دیگری نیز هستند که گروه صنعتی کاسپین با ایشان ارتباط مستمر دارد. شرکت هایی نظیر اس ام سی که در زمینه تولید سیلندرها و شیرهای پنوماتیکی صاحب نام می باشد، تکو تولید کننده سرو های AC، فانوک که در زمینه تولید سرو درایوها و سرو موتورها بازار بسیار پر رونقی در کشور دارد، کینس تولید کننده انواع سنسورهای فیبری، لیزری و… همگی از تولید کنندگان برجسته محصولات اتوماسیون صنعتی هستند که گروه صنعتی کاسپین علاوه بر برقراری ارتباط با دفاتر مرکزی شان، با نمایندگی های فروش این برندها در کشورهای همجوار یا مراکز مشخص فروش شان در تعامل مستمر است. از این رو درخواست ها و اعلام نیاز مشتریان در زمینه تأمین تجهیزات اتوماسیون صنعتی از برندهای معتبر سریعاً مورد پیگیری قرار گرفته و مراتب به اطلاع مشتریان عزیز قرار داده می شود.

3/5 - (2 امتیاز)
تعداد بازدید ها : 2,300
فهرست